TRZYDNIOWA WYCIECZKA W BESKID ŚLĄSKI - Środowiskowy Dom Samopomocy w Opatowie, ul. Henryka Sienkiewicza 5 27-500 Opatów tel/fax 15 868 33 33 e-mail sds@umopatow.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Budynek ŚDS

Wycieczki

Turnieje

Prace uczestników

TRZYDNIOWA WYCIECZKA W BESKID ŚLĄSKI

W dniach 17 – 19 maja br. odbyliśmy wycieczkę do Żywca, Wisły i Cieszyna. Nasza przygoda rozpoczęła się zwiedzaniem Browaru Żywieckiego przybliżającego tajniki warzenia piwa. Dodatkowe atrakcje w muzeum to: ,, wehikuł czasu „ i kręgielnia gdzie mieliśmy możliwość aktywnie spędzić czas. W Wiśle oglądaliśmy z przewodnikiem skocznię narciarską ,, Malinka” im. Adama Małysza , zbiornik na Jeziorze Czerniańskim który łączy wody potoków Białej i Czarnej Wisełki dając w ten sposób początek najdłuższej rzece w Polsce, Zaporę Wisła Czarne otoczoną szczytami Beskidu Śląskiego, tzw. Zameczek, czyli rezydencję należącą do prezydenta Polski, oraz najbardziej zaskakującą atrakcję w Wiśle – figurę Adama Małysza wyciosaną z 330- kilogramowego bloku białej czekolady. Kolejny słoneczny dzień spędziliśmy w Cieszynie. Tu oglądaliśmy na Wzgórzu Zamkowym romańską rotundę św. Mikołaja, której wizerunek widnieje na banknocie dwudziestozłotowym, gotycką wieżę zamkową, pałac Habsburgów z XIX wieku. Z Wieży Piastowskiej spoglądaliśmy na srebrzystą Olzę, rzekę która podzieliła miasto oraz na mosty Przyjaźni i Wolności, które go połączyły. Podczas zwiedzania miasta zatrzymaliśmy się na cieszyńskim rynku aby popatrzeć na ratusz, kamienice i na fontannę z figurą św. Floriana. Nie do wybaczenia byłoby nie,, zajrzeć ”na drugą stronę Olzy do Czeskiego Cieszyna. Uczyniliśmy to z wielką ochotą, byliśmy bowiem za granicą...
Zakwaterowani w przepięknie położonym domu wczasowym , górującym nad całą Wisłą, mieliśmy możliwość cieszyć się pięknem Beskidów w kolorach soczystej majowej zieleni, skąpanych w promieniach nieustannie operującego słońca.